reklama

Adresované veriacim Biskupom.

Som veriaci človek, ktorý do kostola chodieval dlhé roky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (51)

Vlastne moje detstvo a hlavne puberta boli vďaka kostolu a nášmu vynikajúcemu farárovi formované myslím si tým najsprávnejším možným smerom. Neviem kde by som bola bez nich.

Práve kázne v kostole boli často krát balzamom pre dušu. Moja mladosť spätá aj s omšami, stretnutiami nás mladých s farárom, diskusie a všetci kamaráti, ktorých som tým získala zasiali semienko zrodenia dospelého človeka, ktorý sa skutočne snaží milovať blížneho svojho, ktorý sa snaží vidieť v ľuďoch viac dobrého ako toho zlého, ale aj ktorý stále robí množstvo chýb a prešľapov a tým dokazuje že je proste len človek a na chybách sa stále učí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niekoľko posledných rokov som sa nie raz zmietala v pochybnostiach, či verím v Cirkev ako inštitúciu alebo len v Boha. Postupom času som nadobudla názor, že inštitúcia Cirkvi je stále len tvorená ľuďmi, jednotlivcami, ktorí majú vo svojej prirodzenosti robiť chyby a omyly a na nich sa učiť. Nesúhlasím s mnohým, čo Cirkev napáchala, ale zase aj vďaka nej, dokonca aj v stredoveku, keby je spájaná s ohavnými križiackymi výpravami, jej členovia, jednotlivci, pomáhali najchudobnejším, chorým, či sirotám a inak trpiacim ľuďom. Svoj zmysel zohrala aj v mojom živote, vlastne nebyť nej a jej členov, nikdy možno nenadobudnem presvedčenie a svetonázor aký mám dnes. Je paradoxné, že práve ona, kázňami, podujatiami, Bibliou ma priviedla k totálnemu nesúhlasu s vašim pastierskym listom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som si list prečítala, jediné čo som z neho cítila bola nenávisť a pri tom hlavným mementom veriacich má byť „miluj blížneho svojho“, ja som si k tomu skúsenosťami v živote dodala „takého aký je“. Je preto pre mňa nepochopiteľné, kde ste vy biskupi Slovenska, veriaci muži, ktorí majú byť príkladom, nadobudli pocit, že máte právo presiahnuť pre kresťanské náboženstvo tak dôležitú knihu akou je Biblia. Stali ste sa sudcami, hoci Biblia tvrdí, že sudcom má právo byť len Boh a nám neprislúcha súdiť kohokoľvek a čokoľvek. Rozhodli ste sa vnútiť svoj názor svojim ovečkám, pod rúškom presvedčenia, že viete čo je najsprávnejšie, veď ste predsa poslami božími. Lenže stále ste len ľudia, milí biskupi, omylní ľudia, ktorí majú oveľa ťažšiu úlohu v živote lavírovať na hranici dobrého a zlého, aby boli príkladom iným. História by mala byť v tomto smere príkladom. Práve veriaci majú byť tými, ktorí odpúšťajú svojim nepriateľom, ktorí sa snažia rešpektovať, hoci aj nepochopiteľné, ktorí sú tu pre všetkých tých, ktorým je ubližované, ktorí počúvajú a ak prehovoria nevnucujú, nechávajú človeka, aby sám vlastnou skúsenosťou prišiel na to čo je a čo nie je správne, ktorí chápu, že aj oni sami sa môžu mýliť v názoroch ktoré presadzujú a nehanbia sa to priznať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako náhle sa dostala politika do kostola, vo mne sa dačo vzbúrilo, hoci sa sama o politiku a dianie vo svete zaujímam. Prekvapil ma priamy odkaz, koho Cirkev bude a nebude vo voľbách podporovať. To sa naozaj z pôvodne posvätnej inštitúcie stala inštitúcia politická? Vôbec sa nečudujem, prečo veriaci Cirkev opúšťajú, dištancujú sa od nej, tvrdia, že sú síce veriacimi, ale Cirkev nepodporujú. Že ste, ako mnohí veriaci omylní, vám ja vyčítať nebudem, som presne taká istá. Ale riadim sa tým, čo nakoniec aj Ježiš povedal a to uvedomovať si svoje prešľapy, veď aj on vravel, že hriechy sú odpustiteľné, len si ich treba uvedomiť a oľutovať, ale skutočne úprimne, nie len odrapkať pri spovedi. Láska je tou najdôležitejšou súčasťou viery a ňou sa mali veriaci snažiť víťaziť nad zlom. Lásku vo vašom liste necítiť ani v jedinom riadku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tieto riadky píšem nie len preto, že sa snažím podporovať LGBT ľudí, aby mohli byť samými sebou bez nášho opovrhovania a súdenia, hoci s presadzovanou sexuálnou výchovou na školách sama veľmi nesúhlasím (treba o nej ešte veľa diskutovať a prísť na najlepšie riešenie nie pre nás ale pre deti a to sa dá len počúvaním jednej aj druhej strany a nie nenávisťou). Píšem ich pretože ako veriaceho človeka ma mrzí, že sa samotná Cirkev a jej najvyšší predstavitelia na Slovensku nesnažia priblížiť ľuďom a šíriť všetko to dobré, čo Biblia na svet priniesla, ale len prehlbujú nenávistnú priepasť medzi dvomi tábormi. Na druhej strane most nad priepasťou môžeme vytvoriť my ľudia, jednotlivci, nehladiac na to, čo nám kto vraví v kostole alebo hocikde inde a na to by ste aj vy milí biskupi mali pamätať, že ľudia nie sú len ovce.

Eva Chmelíková

Eva Chmelíková

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Žijem v Škótsku, už takmer desaťročie. Maľujem a tvorím a venujem sa terapeutickému poradenstvu pre deti a dospelých, v ktorom okrem tradičných teórií často používam kreatívny prístup k terapii. Pred a počas štúdia ma život zavial medzi deti v škôlke, škole bežnej či špeciálnej, pracovala som aj s deťmi v autistickom spektre. Čím dlhšie a do väčšej hĺbky sa venujem terapii uvedomujem si, že osveta o duševnom zdraví má stále svoje rezervy a tak tu zdieľam malé úlomky z tohto prostredia, zrejme aby som prispela k búraniu stereotypov a predstáv o tomto odvetví a aby sa tak raz stalo prístupnejšie pre všetkých, ktorí by sa našli v situácii, že ho potrebujú. Objavia sa tu občas aj príbehy týkajúce sa (ne)zvyčajnosti tejto krajiny. Vyvíjam sa a snažím sa pochopiť tento svet cez každodenné stretnutia a skúsenosti. Ale v prvom rade sa snažím žiť a nechať žiť. Zoznam autorových rubrík:  ŠkótskoPríbehy z detského svetaNa umeleckú nôtuSúkromnéNezaradenéO duševnom zdraví

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu