Daisy je iná, ale to nevadí.

Autor: Eva Chmelíková | 26.3.2018 o 22:41 | (upravené 27.3.2018 o 1:23) Karma článku: 2,01 | Prečítané:  400x

Deti s postihnutím si zaslúžia chodiť do bežnej školy pre výhody plynúce všetkým zúčastneným. V škole v ktorej pracujem je ďalšou študentkou dievčina s postihnutím, vďaka ktorému málo rozpráva a ťažšie sa pohybuje.

Jej intelektuálny vývoj je taktiež za ostatným deťmi, ale stále je pre ňu výhodné do školy chodiť, pretože vidí svet z neizolovaného miesta. Jej zdravotný stav si vyžaduje asistenciu jeden na jedného počas celého dňa, na čo s ňou deň trávi osobná asistentka počas školských aj poškolských hodín (iná ráno, iná po obede). Pracujem v poškolskom klube a moja kolegyňa jej je takouto osobnou asistentkou práve počas poškolského programu. Ale teraz k tým výhodám, ktoré som spomenula v začiatku. Slečnu budem volať Daisy.

S pomocou a usmerním si Daisy vyberá aktivity, ktorých sa chce zúčastniť. Má väčšinou veľmi rada vonkajšie hry, kde sa treba schovávať, naháňať, hrať v tíme. Jej každodenná prítomnosť učí ostatné deti k rešpektu a tolerancii. Deti sa učia byť ohľaduplné a je úžasné vidieť ako si podaktoré rýchlo osvojujú takéto pozitívne vlastnosti. Pri tímových hrách si Daisy nejeden chalanisko vyberie medzi prvými do svojho tímu, mysliac na to, aby Daisy pre svoj hendikep nezostala posledná. Decká ju nie raz obdaria potľapkaním po ramene či objatím, ak sa jej podarí vyhrať pre tím. Daisy sa baví, úsmev od ucha k uchu, čo produkuje množstvo endorfínov. Uvedomuje si, že iné deti z jej inakosti nerobia problém, práve naopak.

Vždy keď sa vyskytne situácia, kedy Daisy treba pomôcť, či už pri hre alebo počas olovrantu, mnohé z detí radi ponúknu svoju pomocnú ruku, dokonca aj tie, ktoré už pomaly chytá puberta.Nedávno Daisy priniesla do školy svoj album z dovolenky, plný fotiek z teplého Talianska, pokreslený obrázkami a zopár vetami opísané situácie, v ktorých sa ocitla. Decká s nadšením album prehliadali, keďže Daisy sa dokonca stretla s pápežom.

Áno aj decká sú občas netrpezlivé a zabudnú, že s Daisy treba pomaly, na to je tam ale jej asistentka, ktorá ich výchovne usmerní a keďže decká majú pozitívny vzťah s pracovníkmi, uvedomia si, kde to troška prehnali.

Takýto vzájomný vzťah vytvára pozitíva pre Daisy, ktorá je v prítomnosti ostatných detí rada, ako aj pre ostatné deti, ktoré sa učia pozitívnym vlastnostiam empatie, či byť kamarátsky a podať pomocnú ruku. Len tak, nezištne.

Pre objasnenie príbeh pochádza zo škótskeho nie slovenského prostredia (aby neprišlo k nedorozumeniu).

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Súd odsúdil Rybaniča, dostal tri roky podmienečne

Filip Rybanič sa musí Kaliňákovi ospravedlniť.

PÍŠE IVAN MIKLOŠ

Nepobúrila vás Serenina karikatúra? Asi ste normálni

Politická korektnosť je ohrozením slobody.

Dnes Píše Matúš Ritomský

Keď Ivan Mikloš stráca cit pre mieru

Naozaj nás Čaputová a Štefunko ohrozujú rovnako ako Kotleba?


Už ste čítali?