reklama

Vlk v ovčom rúchu

Na obrazovke svietia farebné stĺpčeky a ja si postupne začínam uvedomovať vážnosť situácie.  Niet čudo, že čierna farba patrí práve tej strane,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

ktorá ak sa dostane do parlamentu s veľkým zastúpením, tak povedie Slovensko ešte do väčšej temnoty, než v akej sa ocitlo doteraz pod červeným monopolom.

Sľúbila som si, že sa ma politika už nebude dotýkať, že svojim hlasom prispejem podľa vlastného presvedčenia, no nenechám ju vtiahnuť ma do úzkostných emócií plných strachu.

Realita však zaklopala na dvere. Tak ako pri posledných protestoch aj dnes cítim potrebu vyjadriť podporu tým, ktorých rada navštevujem.

Už vyše desať rokov pozorujem, ako sa história opakuje. Ekonomická kríza, s tým rastúca nespokojnosť, generácia, ktorá si vojnu nepamätá, na konto toho všetkého migrácia a tak ako mnoho krát pred inými vojnami, extrémisti využívajú takto úrodnú pôdu na svoj vzostup.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zo všetkých európskych krajín mám však o tú našu najväčšie obavy. Nie len preto, že je mojou rodnou krajinou, totiž slovenský extrémizmus má svoj ďalší rozmer.

Slovensko si ho troška okorenilo.

Fašizmom.

Verím, že ľudia sa neustále menia a vyvíjajú, že nie sme tým istým človekom, akým sme boli včera či pred rokmi. Naše názory sa menia, skrz skúsenosti, ktoré prežívame. Prehodnocujeme svoje činy a učíme sa byť súcitnejšími, občas dokonca cez prežívanie skúsenosti tých, ktorých sme svojho času súdili, či nechápali.

Ak mi po podobných skúsenostiach človek povie, že sa jeho hodnoty zmenili, tak mu uverím. Ak ich však naoko zmení len preto, aby si získal dôveru iných, tak vnímam závan narcizmu a nedostatok empatie. Nakoniec atribúty veľmi bežné na politickej scéne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemusíme iných podporovať v ich nečestnom konaní, môžeme povedať NIE.

Fašizmu, necitlivosti, manipulácii, klamstvu, násiliu, rasizmu a všetkej ďalšej nekonečnej škále negatívnych poryvov, ktoré si so sebou ako ľudia nosíme. Schovávať ich za pekné reči o morálke a normálnosti je ako schovávať vlka do ovčej vlny.

To málo čo môžem urobiť je konať. Rozhodnúť sa, čo je skutočne dôležité. Človek ako ľudská bytosť, či nejaký vymyslený konštrukt čohosi. Moja voľba je jasná a od nej sa odvíja dôvod, prečo nepodporím človeka a stranu, ktorých myšlienky sú v ovčom rúchu spojené s proti ľudskými.

Eva Chmelíková

Eva Chmelíková

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Žijem v Škótsku, už takmer desaťročie. Maľujem a tvorím a venujem sa terapeutickému poradenstvu pre deti a dospelých, v ktorom okrem tradičných teórií často používam kreatívny prístup k terapii. Pred a počas štúdia ma život zavial medzi deti v škôlke, škole bežnej či špeciálnej, pracovala som aj s deťmi v autistickom spektre. Čím dlhšie a do väčšej hĺbky sa venujem terapii uvedomujem si, že osveta o duševnom zdraví má stále svoje rezervy a tak tu zdieľam malé úlomky z tohto prostredia, zrejme aby som prispela k búraniu stereotypov a predstáv o tomto odvetví a aby sa tak raz stalo prístupnejšie pre všetkých, ktorí by sa našli v situácii, že ho potrebujú. Objavia sa tu občas aj príbehy týkajúce sa (ne)zvyčajnosti tejto krajiny. Vyvíjam sa a snažím sa pochopiť tento svet cez každodenné stretnutia a skúsenosti. Ale v prvom rade sa snažím žiť a nechať žiť. Zoznam autorových rubrík:  ŠkótskoPríbehy z detského svetaNa umeleckú nôtuSúkromnéNezaradenéO duševnom zdraví

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu